» indexabout
Wednesday, 30 November 2011, 07:18 (comment)

    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
Hi visitor . Hi readers . Hi followers and Hi semorangg . kay todayy is my mum ' s birthday ! H A P P Y B I R T H D A Y  Mama ! may have a nice dayy . present ? err . ziekah dengan sis ziekah lawan dok fikir apa yang patut kami beli haa ? fikir punya fikir . yeah yeahh . dapat idea sudaa . nak tau kaa ? tehehe . mana bolee ;PP okayy . teringat pulak time birthday adekk aku duluu . mama ada cakapp ; takpayahla susah beli hadiah . sebagai hadiahnyaa . mama nak tengok anak mama success . ohh yeahh . Insyallah mama . I try tuu duu it ! senyum lebar kami semuaa . yampunn . haha . memang kenyang gegila lhaa harinii . bestt . ohnoo . perutkuu . hahah . eshh kalau tiap-tiap hari cenyy kan bestt . lagipun . teringin nak tambah berat badan nihaa . hoho ;P penat pun ada . haihh .harini seharian aku clean up my house . huhh . sensorang pulaktuu . macam bibik lerr pulak . indon marii . wuhuhu . kayy . demi mama . cena takpaa . nvm .  penat tapi happy . tehehe ;D mama . hope mama jadi seorang manusia yang bergelar " ibu " dengan baik yeaa . alala . sayang mama aehh . ha'a serious sedap cake blueberry nii . mesti terliur tuu . hoho           
                                                                           

                                        
Orang kata aku lahir dari perut ibu..
(bukan org kata…memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku….ibu

Bila lapar, yang suapkan aku….ibu

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..ibu

Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut….ibu

Bila bangun tidur, aku cari….ibu 
Bila nangis, orang pertama yang datang ….ibu
Bila nak bermanja, aku dekati….ibu
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….ibu 
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….ibu 
Bila nakal, yang memarahi aku….ibu
Bila merajuk, yang memujukku cuma….ibu 
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….ibu
Bila takut, yang tenangkan aku….ibu 
Bila nak peluk, yang aku suka peluk….ibu 
Aku selalu teringatkan ….ibu 
Bila sedih, aku mesti telefon….ibu 
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu…..ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada..ibu 
Bila takut, aku selalu panggil… “iiibbuuu! “
Bila sakit, orang paling risau adalah….ibu 
Bila nak exam, orang paling sibuk juga….ibu 
Bila buat hal, yang marah aku dulu….ibu
Bila ada masalah, yang paling risau…. ibu 
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. ibu 
Yang selalu masak makanan kegemaranku….ibu 
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..ibu 
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….ibu 
Yang selalu berleter kat aku…ibu 
Yang selalu puji aku….ibu 
Yang selalu nasihat aku….ibu 
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..ibu


Aku ada pasangan hidup sendiri….
| tapi bukan sekarang . bila besar nnti . ada lertuu . buad masa sekarang . single . tehehe |

Bila seronok, aku cari…….pasanganku
Bila sedih, aku cari……ibuBila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku Bila gagal, aku ceritakan pada….ibu Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku Bila berduka, aku peluk erat….ibuku Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah…..ibu Bila sambut valentine… Aku bagi hadiah pada pasanganku Bila sambut hari ibu…aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”Selalu.. aku ingat pasanganku Selalu.. ibu ingat kat aku Bila-bila… aku akan telefon pasanganku Entah bila… aku nak telefon ibuSelalu….aku belikan hadiah untuk pasanganku Entah bila… aku nak belikan hadiah untuk ibu

Renungkan:

“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… bolehkah kau kirim wang untuk mak?

mak bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”…

Berderai air mata jika kita mendengarnya……..

Tapi kalau ibu sudah tiada…..…..
IBUUUU…RINDU IBUUU….. RINDU SANGAT….
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya……
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…….
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..
dan akhir sekali  berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya…

okayyy . lefiuuu mama . only yuu . muahh muahh muachh ;)


                                                       ♕missziekah


« previous
next »