» indexabout
Saturday 19 April 2014, 09:23 (comment)


                                 
                        السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

hari yang mendebarkan dan penuh harapan! naaaaaaa masa nak buka portal Uitm tu nak check result dapat or tak memang nervous gila lah kan anddd check punya check hm........... "mama! macam takpercaya ja dapat interview uitm" mama pun apa lagi senyum lebar dia. Ni lah kos yang dapat sepertimana aku apply dalam upu and this kos aku letak pilihan pertama. Pilihan dua pengurusan hartanah



Saudara/Saudari,
PANGGILAN TEMU DUGA SESI 1 2014/2015
Berhubung dengan permohonan saudara/saudari untuk
program tersebut di bawah, saudara/saudari
dijemput menghadiri temu duga yang akan diadakan seperti berikut:
Nama :
NURUL HAZIQAH BINTI HASHIM
No Kad Pengenalan :
..............................
Program Temu Duga :
AP111 - DIPLOMA PERANCANGAN
BANDAR DAN WILAYAH
Fakulti :
FAKULTI SENIBINA PERANCANGAN
DAN UKUR
Sila datang temu duga di tempat yang ditetapkan.
Tempat :
UiTM CAWANGAN KEDAH
KAMPUS SUNGAI PETANI
PETI SURAT 187
08400, SG PETANI
KEDAH
Tarikh/ Hari :
19 APRIL 2014 (SABTU)
Masa :
10:30 AM




okay after check and print apa semua, esok tu text kawan
ajak pergi sekolah sebab nak sahkan salinan-salinan 
sepertimana
yg diperlukan. Memandang dah lama tinggal sekolah tu, apa salahnyaaa
lepak-lepak 
sikit kan. Dah selesai kerja dekat sekolah, melangkah
keluarlah aku dari pagar sekolah tu dengan penuh debaran 
fikir
pasal 
temuduga tu. Sebelum balik rumah memasing sempat lagi aku dan
kenkawan sesembang pasal 
temuduga nanti tu dan paling menyedihkan
bila dalam kalangan semua orang aku sorang ja yang dapat kos tu 
kira
takda geng 
ah nak sembang-sembang nanti. Haih tak pasal-pasal jadi
bisu nanti, nak kena cari kawan lak kan huh.

bla bla bla masa pun dah tiba untuk aku kakak and mama gerak pergi
Uitm, merbok. Keluar rumah dalam pukul 7 
centu gaklah, keluar awal
sebab ingat bolehla drive slow-slow sikit takdalah nak tergesa-gesa sangat
kan. 
Tu pun sampai Uitm around pukul 9.30 sedangkan aku
nya interview start pukul 10.30. 
Sejam jugak lah nak
tunggu,
ingat best kot hahaha tapi takpa yang penting selamat sampai!

okay tengok jam, dah pukul 10.30 aku pun ajak lah mama masuk dalam
daftar apa semua. Then dalam pukul 11 
lebih macamtu bermulalah
sesi u/lukis dalam dewan/kuliah tu. Elok ja tolak pintu nak masuk,
ya ampun 
orang dah ramai. Cuba bayang jalan sensorang masuk nak
naik duduk tempat, huwargh segan pulak rasa nak 
jalan tu. Kalau
lah timetu boleh bertukar jadi semut tak kah best?

dah duduk dekat tempat duduk apa semua, lecturer pun
masuk and inform serba sedikit tentang kos kami tu 
and first tu
aku dah nampak benda apa yang nak kena lukis. Alamakkkk
nasib baik senang jugak, tak macam 
dak-dak art&design tuuu.
Seram nengoknyaaa hehe. Objek yang aku nak 
kena lukis tu....... tiga buah fail yang bertindan and atas fail
tu ada satu pembesar suara! lecturer cakap lukis apa yang
kamu nampak and lukis 
dari pandang kamu, aku pun rilek
jaa time tu sebab nak kata 
terer melukis ni takdak ah sangat,
memang hobi 
suka melukis pun bila bosan hikhok! prom prang
prom prang, startlah ujian tu 
and lama kelamaan dah cukup
satu 
jam untuk ujian melukis. Akhirnyaa siap jugak lukisan
aku tu walaupun agak entah 
apa apa haha but nvm yang aku
risaukan sangat 
sesi II nanti...

dah habis sesi pertama tu, aku punya turn lambat lagi
tauuuu kalau fkirkanbalik sempat lagi shopping amanjaya
mall ka mandi-mandi dekat sunway lagoon ka, kan best
tu. 
Bayangkan sesi first tadi habis pukul 12, turn aku untuk sesi II lak
dapat pukul 3.15 memang penat lapar 
pening kepala time tu semua ada.
Kira paej lah! Rasa nak mengamuk and lari balik pun ada tapi
berkat 
kesabaran aku ni, alhamdulillah hahahaha.......

hah, dah lama menunggu sedar atau tak dah no 31, aku dapat no 32.
Memang kerja keras betul jantung 
time tu tauuu, tak dapat aku
bayangkan lagi. In minute later, nombor aku dipanggil. Dengan
konon
rileknya aku masuk dalam bilik tu dan terus ke panel tersebut.
Huh hah huh hah, nervous tak sangga 
dah! ayat first dari panel tu
"boleh cakap BI tak?" apalagi aku pun, kang kalau 
jawab takboleh,
takpasal-pasal 
awal lagi dia rejected hahahaha nak taknak sekarang
ni semua kena speaking kan. Dengan megahnya aku jawab, "Boleh
tapi tahap sedarhana hehe" Okay, "introduce yourself" aku pun introduce
laaaa aku 
punya background semua bla bla bla and next question
dia tanya lak "why you choose this cos?" 
Alamak, hati berkata " apa
aku nak jawab ni? nak jawab in bm or teruskan ja speaking?
matilah! 
then tanpa membuang masa aku pun teruskan ja speaking,
entah apa aku cakap kira apa hentam ja haha

okay take a breath.......... habis sudah sesi interview but sempat
lagi panel tu tanya "oh dari alor setar? 
Jauhnyaaa, perjalanan
dari alor setar ke sini berapa lama?" aku cakap dalam one hour
jugaklah, sebab 
kemain rush gila kakak bawak sedangkan awal
lagi kot hahaha takpa best jugak,rasa macam tengah 
lumba kerata
lak uhukss! then, last question from interviewer
"ada apa-apa soalan?"
aku just cakap "sorry sir, i did'nt have any
question but i hope my 
interview for today will success" tahu apa
respon 
panel tu hahaha?dia senyum je hehe! habis bersembang semua,
tamatlah sesi II tu. Dengan cepat-cepat aku bangun and cakap
"thankyou" anddd
terus keluar cari mama and kakak! 
hahhhhh legaaaaa rasa hati,


dah selesai semuanya, time tu dah rasa pening kepala gila-gila memang
tak tahan dah! aku pun decide 
untuk tidur dalam kereta kat belakang,
arghhh nikmat sekali bila tetiba mama gerak cakap dah sampai, 
aku
pun cecepat bangun nak masuk rumah mandi tetapi........ tengok-tengok
lah dekat save and cost? 
ingatkan dah sampai rumah em, terus capai
shawl sebab kakak nak suruh chineese kat shop tu
 tengok apa tah kat
kereta dia tu, haih malu betul time tu dengan muka berminyak 
lah apalah laaa. Berserah.....


k tup tup, dah habis apa semua mama pulak ajak singgah makan
abc! Aku dahla dengan pening kepala 
tahap qwertyuiop sempat lagi
mama ngajak em..... akhirnya, gitau mama cakap taklarat nak turun, 
beli bungkus ja laaaa. Haihhhhh


So, rasanya macam malas nak cerita penpanjang sebab pening
kepala ni masih terasa, paling benci kat 
diri sendiri sebab takboleh
travel jauh-jauh. Kalau jauh sikit ja mesti pening-pening kepala and
mual -,- 
rugi. Tu ja kot entry kali ni hahaha,
k see you for next entry


NOTE: harap sangat interview tadi berjaya, amin



                                  







next »